Genetske napake – ko se doge skotijo s preveč kože

(11.11.2015) Nekateri vzreditelji nemških dog že nekaj let opažajo občasno rojstvo mladičev, ki imajo preveč kože in posledično zelo izražene kožne gube.

Takšni mladiči nikdar niso bili sposobni preživetja, saj so bili zmeraj slabotnejši in jih je bilo posledično potrebno evtanazirati. Ekipi raziskovalcev iz Visoke šole za veterinarsko medicino v Hannovru, sestavljeni iz genetikov, patologov, biokemikov in klinikov je sedaj uspelo pojasniti nastanek in potek bolezni ter določiti za to odgovorno gensko mutacijo.

mladič pasme nemška doga

S histopatološkimi in elektronsko mikroskopskimi raziskavami so strokovnjaki lahko dokazali, da pri omenjenem pojavu pravzaprav gre za do sedaj še nepoznano obliko prirojene ihtioze. Pod nazivom ihtioza razumemo motnje v poroženevanju kože. Pri človeku je med njimi najbolj poznana Ichtyosis vulgaris, tako imenovana bolezen ribje kože.

Bolezen zaznamuje obsežna debelitev kože in posledični pojav številnih kožnih gub. Odgovorna za prirojeno ihtiozo mladičev nemške doge je mutacija na določenem mestu gena za transportni protein Fatty Acid Transport 4 (FATP4 ali SLC27A4).

Posledica mutacije je omejena sinteza proteina in posledične majhne količine v celico transportiranih dolgoverižnih maščobnih kislin. Prizadete so predvsem kožne celice, ki zaradi pomanjkanja maščobnih kislin postanejo neelastične in neprepustne. Tako je motena sposobnost dihanja kože.

Pri ljudeh takšna mutacija še ni bila ugotovljena, zaenkrat je za humano obliko bolezni kriva mutacija gena FATP4 na drugem mestu. Odkritje mutacije, ki povzroča obolenje pri dogah bi v prihodnje morda lahko bilo pomembno tudi za diagnostiko podobnih obolenj človeka. Strokovni članek v celoti je ekipa raziskovalcev objavila v strokovni mednarodni spletni publikaciji PLOS One.

„Vedenje o genetski mutaciji bo vzrediteljem pomagalo pri učinkovitem zatiranju smrtne bolezni. Mladiči zaradi bolezni ne bo več potrebno evtanazirati, saj se bo s primernim parjenjem vzrejnih živali bolezen lahko preprečevala,“ pojasnjuje prof.dr. Ottmar Distl.

Publikacija v celoti:

A Novel SLC27A4 Splice Acceptor Site Mutation in Great Danes with Ichthyosis
Julia Metzger, Anne Wöhlke, Reinhard Mischke, Annalena Hoffmann, Marion Hewicker-Trautwein, Eva-Maria Küch, Hassan Y Naim, Ottmar Distl

Jean-Loup Rault; Vir slike: Michael Bernkopf/Vetmeduni Vienna

Kako nega z osebnim odnosom vpliva na prašiče

Jean-Loup Rault želi ugotoviti, kako pozitivni odnosi z ljudmi vplivajo na prašiče. V ta namen raziskovalec dobrega počutja živali z magnetno resonanco pregleduje tudi njihove možgane

Strupene žabe Dendrobates tinctorius; Vir slike: Bibiana Rojas

Živo srebro ogroža potomce strupenih žab v Amazoniji

Živo srebro je okoljski onesnaževalec, ki povzroča svetovno zaskrbljenost zaradi svoje strupenosti in nevarnosti za divje živali in zdravje ljudi, kar je poudarila tudi Svetovna zdravstvena organizacija (WHO)

Študija Univerze v Hohenheimu: vedenje o povezavi med mlekom in rojstvom telet je med prebivalci šibko; Vir slike: Universität Hohenheim/Angelika Emmerling

Po ugotovitvah Univerze Hohenheim v Stuttgartu so prenos znanja, spodbujanje povpraševanja in politična podpora le nekateri pristopi k reševanju tako imenovanega “problema teleta”

žirafe; Vir slike: Jeffrey T. Kerby

Veliki rastlinojedci: sloni, žirafe in drugi, spodbujajo raznolikost ekosistemov.

Raziskovalna skupina je z metaanalizo dokazala izjemen ekološki pomen velikih rastlinojedcev

Francesca Angiolan; Vir slike: Francesca Angiolani

Gekoni poznajo svoj vonj

Raziskovalci z Univerze v Bernu so v novi eksperimentalni študiji dokazali, da lahko gekoni z jezikom razlikujejo svoj telesni vonj od vonja drugih vrst živali

University Oxford; Vir slike: F.

Nova študija opredeljuje ključne dejavnike uspeha pri prizadevanjih za ponovni vzpon velikih zveri