Študije o parodontitisu pri mačkah

(02.02.2016) Nova raziskava je razrila bakterije, ki so tesno povezane z obolenji dlesni in obzobnih tkiv pri mačkah.

Raziskave so pokazale, da so bakterije, ki naseljujejo zobne obloge pri mačkah in ljudeh, različnih vrst. Rezultati utirajo pot za učinkovitejše zdravljenje enega od najpogosteje diagnosticiranih obolenj pri mačkah.

MARS Bolezni obzobnih tkiv spadajo med najpogostejše diagnoze pri mačkah, vendar pa se je do sedaj vedelo relativno malo o samih bakterijah, ki se pojavljajo v povezavi z omenjenimi težavami. Tako so se strokovnjaki WALTHAM centra za domače živali in prehrano skupaj z veterinarji praktiki in s Harvardom povezanega inštituta Forsyth lotili dveh raziskav.

Prispevek, ki so ga februarja 2015 objavili v strokovni reviji Veterinary Microbiology ter novembra 2015 v publikaciji PLOS ONE, meče novo luč na parodontitis mačk in prvič identificira najpogosteje prisotne bakterije, ki so pomembne za osnovno zdravstveno stanje ali pojavljanje bolezni pri mačkah.

Z uporabo najnovejših tehnologij za sekvenciranje DNK so raziskovalci identificirali 267 bakterijskih vrst,  ki so prisotne v mačjih zobnih oblogah. Tako so osnovali podatkovno bazo, ki podrobno definira razlike med bakterijskimi populacijami pri zdravih mačkah in tistih, ki obolevajo za boleznimi obzobnih tkiv.

„Ti podatki so prvi korak do razumevanja potencialov za dietetski pristop k težavi, ki bi ciljano lahko deloval na bakterijske populacije ter tako pripomogel k izboljšanju zdravja ustne votline pri mački,“ pojasnjuje dr. Ian Davis iz oddelka za oralno zdravje organizacije Waltham.

Študije so tudi dokazale, da so bakterijske vrste, ki se običajno nahajajo v zobnih oblogah mačk, podobne pasjim bakterijskim vrstam, v nasprotju s tistimi, ki se pojavljajo v človeških ustih.

Zaradi različnih vrst povzročiteljev lahko sklepamo, da običajni ukrepi proti oralno patogenim bakterijam, ki jih uporabljamo pri ljudeh, najverjetneje ne bodo zadostovali pri živalih. Potrebno bi se bilo torej oslanjati bolj na ukrepe za ohranjanje ustne higiene, ki so se izkazali učinkoviti pri psu.

Dr. Davis je ob tem dodal: „Pomembno je, da se lastniki mačk zavedajo, da so njihove živali prav tako podvržene parodontitisu kot spi ter kako pomembna je učinkovita oralna higiena. V idealnem primeru bi sem uvrščali čiščenje zob in priboljške za zobno nego ter po možnosti tudi posebno prehrano, ki je razvita za zaščito zob in obzobnih tkiv.“

Študija, objavljena v publikaciji Plos One:  http://dx.plos.org/10.1371/journal.pone.0136986

Maček Pauli iz Zavetišča za živali na Dunaju

Novosti glede zdravljenja FIP – mačjega infekcioznega peritonitisa

Mednarodna supina strokovnjakov iz Nemčije, Belgije in Švice je z aktualno študijo testirala novo zdravilo proti FIP

Laboklin predstavlja novo zanimivo fotografijo

Laboklin predstavlja novo zanimivo fotografijo. Kakšna je vaša diagnoza?

Ljubitelji ugank, ponovno imamo nekaj za vas! Laboklin vam predstavlja novo zanimivo fotografijo posebnega kliničnega primera

Laboklin predstavlja novo zanimivo fotografijo. Le kaj bi to lahko bilo?

Prikazujemo vam redek vpogled v ustno votlino Afriškega beloprsega ježa (samica, 5 let)

Laboklin predstavlja novo zanimivo fotografijo. Le kaj bi to lahko bilo?

Mikroskopsa slika prikazuje krvni razmaz vzorca pasje krvi, kjer so v nevtrofilnih granulocitih vidna inkluzijska telesca

Laboklin predstavlja novo zanimivo fotografijo. Le kaj bi to lahko bilo?

Laboklin predstavlja »zanimivo fotografijo«. Kakšna je diagnoza?; Vir slike: Laboklin

Laboklin predstavlja »zanimivo fotografijo«. Kakšna je diagnoza?

Ljubitelji ugank, imamo nekaj za vas! Laboklin vam bo vsak mesec pripravil novo zanimivo fotografijo posebnega kliničnega primera